Annastinalinden's Blog

Matkamirkku

Posted on: 12.05.2014

Fölissäni on vuosia liikkunut A4 paperi, jossa ilkkuen kuvataan, millaista on olla matkatoimistovirkailija. Virkailijoiden työskentelyä työurani aikana seurasin tarkkaan ja vakuutan, että kaikki on totta. Epäilen, että teksti on käännös amerikkalaisen sananiekan tuottamasta eikä minulla ole tietoa sen suomalaisestakaan alkuperästä.

Olen matkatoimistovirkailija – minulla on korkeakoulutasoinen tutkinto kirjanpidossa, suhdetoiminnassa, markkinoinnissa, liiketoiminnassa, atk:ssa ja suahilin kielessä.
Olen matkatoimistovirkailija – tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi varauksen, vaikkakaan sinulla ei ole varaus numeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on ”T”.

maailma Olen matkatoimistovirkailija – puhun kaikkia mahdollisia kieliä ja olen vieraillut kaikissa mahdollisissa kohteissa.

Olen matkatoimistovirkailija – minulle on päivänselvää, että kun kerrot lähtöpäiväksesi perjantain, tarkoitat tietenkin lauantaita.

Olen matkatoimistovirkailija – totta kai, minähän valehtelen sanoessani, ettei koneessa enää ole vapaata tilaa erikoishinnalla.

Olen matkatoimistovirkailija – ei tietenkään ole mitään vaivaa järjestää nopeasti 25 lisäpaikkaa haluamallasi erikoishinnalla, parannetuilla bonus-palveluilla. Ja totta kai minulla on oikeus poistaa polttoainelisämaksu hinnastasi.

Olen matkatoimistovirkailija – pystyn katsomaan 10 ryhmälle paikkatilannetta, hoitamaan 5 varausta ja vastaamaan 15 puheluun – kaikki yhtäaikaisesti.

Olen matkatoimistovirkailija – tiedän tarkalleen, mitä tehdä missäkin kaupungissa käyttämättä ollenkaan rahaa.

Olen matkatoimistovirkailija – olen vastuussa lentoyhtiön ruokatarjoilusta, liikenneruuhkista, vuokra-auton tyhjistä renkaista, säästä, hotellin sijainnista ja kansallisesta taloudesta.

Olen matkatoimistovirkailija – en koskaan loukkaannu, vaikka olen tehnyt 10 tunnin etsintätyön 12 Euroopan maan kierroksesta vain kuullakseni sinun kertovan ”varanneesi sen itse Internetistä ja säästäneesi 25 euroa”. En myöskään koskaan tunne vahingoniloa, kun soitat minulle ja kerrot olevasi jumissa ”keskellä ei mitään”, koska lentosi on peruttu ja et voi soittaa Internet varaamollesi saadaksesi tilalle uuden lennon.

Olen matkatoimistovirkailija – minusta on ihanaa, kun ihmiset tulevat luokseni juhlissa ja yhtäkkiä olettavat minun tietävän viimeisimmät lentohinnat Tampasta Kathmanduun ihan vain päästäni. Tiedän myös, että on olemassa yli 150 hintaa jokaisella 117 lentoyhtiöllä ja muistan ne kaikki, nehän muuttuvat vain 8 kertaa päivässä.

Olen matkatoimistovirkailija – sinun ei tarvitse kertoa minulle mitään päivämääriä tai kaupunkeja, sillä olen ajatustenlukija ja minulla on jo varaus valmiina kristallipallossani ennen kuin kerrot minulle mitään.

Olen myös melkein lääkäri, koska tiedän kaikki taudit ja epidemiat, ja milloin ne iskevätkin ja mikä niihin auttaa. Olen myös kävelevä pankki, koska tiedän kaikki maailman valuutat ja niiden kurssit, missä ne vaihtuvat ja miten ja minkälainen on väärennetty seteli.

Minä hymyilen, olen empaattinen, sympaattinen, pahoittelen, mairittelen, hinnoittelen, varaan ristiin, esiinnyn, laulan, tanssin ja korjaan printterin ja tietokoneen
– koska olen matkatoimistovirkailija.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Follow Annastinalinden's Blog on WordPress.com

Arkistot

Kategoriat

Laskuri

  • 95,580 hits
toukokuu 2014
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kirjoittelen niitä & näitä ja toivon, ettei satunnainenkaan lukijani pitkästy, vaikken sananiekka olekaan.

Seuraa minua Twitterissä

Syötä sähköpostiosoitteesi, niin voit seurata tätä blogia ja saat ilmoituksia uusista julkaisuista sähköpostitse.

Liity 9 muun seuraajan joukkoon

